Yesterday was wonderful, today was just as wondeful

Lite dåligt med uppdatering nu. Har inte skrivit något om vad jag gjorde igår, hade skitroligt iallafall. Jag pluggade klart, åt och åkte till Maja. Hemma hos Maja var hon, Elin och Sandra. Vi skulle över till kommunstafetten så vi tog cyklarna och åkte iväg. Vi hade bara två stycken så jag åkte med Sandra. Vi fick såklart den "bästa" cykeln, ingen luft i däcket, typ ingen alls. Det gick ändå helt okej att ta sig över till "the big city". När vi kommit fram träffade vi lite folk och kollade på stafetten. Efteråt hade vi tänkt att gå och köpa godis, men det slutade med att vi satte oss på en pizzeria. Satt där ett tag, hade himla roligt, sen begav vi oss tillbaka igen. Eftersom Sandra skjutsat mig hela vägen dit så tänkte vi att det kunde vara lite rättvist om jag körde henne tillbaka, men så blev det inte... Vi konstaterade att jag är kass på att skjutsa, jag var för kort. Nådde ju knappt ner till marken när jag satt på sadeln så när det lutade lite så, aa då tippade man. Tillslut kom vi iallafall iväg (Sandra körde mig, tack gode gud, annars hade det nog gått illa...) och körde tävling med Maja och Elin. Självklart så vann jag och Sandra och kom först hem till Maja. (Jag förstår om ni inte är förvånade över att vi vann, jag och Sandra äger alla på cykelrace!) När vi kommit hem till Maja tog jag moppen och åkte hem. Det var min onsdag!

Min torsdag nu då. Vaknade när alarmet på mobilen ringde, snoozade ett antal gånger innan jag insåg att jag var tvungen att gå upp om jag skulle hinna. Drog mig upp ur sängen, tryckte i mig frukost, gjorde mig klar och åkte iväg till skolan. När jag kommer dit (vi har musiklektion på en annan skola), och har stått och väntat en stund inser vi att läraren inte kommer, så vi går till cafet en stund och promenerar sedan tillbaka till skolan. Vi går in på lektion och efter det har jag, Madde och Sandra håltimme en lektion och sen lunch. Vi bestämmer oss för att gå till en pizzeria (samma som igår) och äta lunch. Där sitter vi en stund och sedan går vi tillbaka till skolan. Sen blir det dags för nationellt prov i spanska, uppsats. Jag inser att detta kommer gå ganska dåligt, eftersom vi inte kan någon spanska, vi har bytt lärare minst fem gånger. Får tillslut skrivit ihop en liten uppsats och sedan är det dags för svenska och sedan är skoldagen slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0