Fame - the movie

Som sagt, såg vi Fame på bio.

Jag har hört att de som sett originalfilmen inte tyckt den nya moderna tolkningen inte var nåt vidare, men så är det ju alltid. Har du sett originalet så brukar "kopian" inte vara så bra. Jag som inte sett originalet, bara musikalen, tyckte att filmen var riktigt go.

För er som inte vet handlar filmen om utspelar sig handlingen på New York City High School for the Performing Arts, en skola för de som bla. dansar, spelar och sjunger. Jag tror faktiskt att den utspelar sig på samma skola som en annan riktigt grym dansfilm, min favorit, Step Up.

Iallafall, under filmen får vi lära känna några elever på skolan och följa deras tre år på skolan, från att de lyckas komma in, till det att de tar studenten. Jag tycker att dansscenerna i filmen var riktigt fräcka, speciellt gillade jag en scen till låten "Black and Gold" av Sam Sparro. Den blev faktiskt ganska mäktig när man såg den på bio.


Kommentarer
Postat av: Maja

Joo, jag gillade den, fast har lite svårt att memorera personer, så gick lite för fort för mig. :) har ingen aning vem som va vem/gjorde vad.

2009-10-31 @ 10:55:43
URL: http://majaalins.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tips på en bra bok om ätstörningar:



”Mat, Träning & Ångest – berättelser ur verkliga livet”



En väldigt intressant bok som innehåller berättelser om olika personer som varit eller är drabbade av någon slags ätstörning där de berättar ingående om vägen till sjukdomen samt vad de gjort för att försöka bli friska och fria från allt. Ett kapitel innehåller endast handgripliga råd från de som varit sjuka.



Superbillig också.

Läs mer på www.mattraningangest.se



2009-11-01 @ 17:25:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0