Dålig dag, skojar du med mig?



Jag tyckte att min morgon var kass, men jag hade inte tänkt mig att oturen skulle förrtsätta! På morgonen hände ju följande:


- Jag försov mig
- Hann bara få i mig 5 skedar flingor och lite banan till frukost, så fick slänga med en macka till skolan
- Hann inte sminka mig, så fick göra det i bilen
- Jag fick med mig maten, men inga bestick
- Fick med mig träningskläder, men inga skor
- Bara slängde på mig några kläder, eftersom jag försovit mig. Tänkte att det är väl inte hela världen bara idag, men sen kommer jag till skolan och så är det skolfoto

Sedan när jag trodde det inte kunde hända nåt mer, hände följande:

- Jag går på svenskalektion, hittar sedan inte min nyckel. Som tur var satt den i låset till skåpet
- Skulle lösa in mitt gamla busskort eftersom det fortfarande var pengar på det, det var sista dagen idag, men jag glömde det hemma såklart
- Vi tar fel buss från skolan och missar därför bussen vi skulle byta till, får vänta på nästa buss
- Det regnar
- Jag hinner inte träna gruppen, eftersom jag kommer med bussen precis när träningen börjat och jag har inte ätit. Jag skulle inte heller komma hem från träningen sedan, eftersom det inte gick någon bra buss och ingen kunde hämta mig

Jaa usch vilken dag! NU är jag iallafall hemma. All otur slutade med att jag struntade i träningen och bara åkte hem, så nu ligger jag här i sängen med datan i knät. Ikväll ska jag verkligen inte göra någonting, bara ta det lugnt och varva ner. För att inte vara FÖR negativ vill jag nämna några saker som var bra med dagen:

- Det går mycket lättare med den nya klassen nu. Spänningen släpper och alla börjar vara sig själva mer. Detta gör att allt blir mycket roligare!
- Det var inte jag som inte visste att det var skolfoto idag, ingen visste
- Vi gick och köpte choklad när vi var sura för att vi tagit fel buss och var tvugna att vänta
- Jag kom ihåg att bädda sängen och det har ännu inte blivit stökigt i mitt rum
- Jag är inomhus, i mitt rum och det regnar ute. Jag är lycklig för att jag inte är ute just nu

PS. När jag kom hem och skulle dra på mig mjukisbyxor märkte jag att jag haft mina pyamasshorts på mig under legginsen hela dagen, så det kan bli! Tur att det inte märktes iallafall.


Kommentarer
Postat av: simone

Men guuud.. vilken dag du haft!

2009-09-01 @ 12:32:45
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: Leia

Det var en hel del otur. :S

2009-09-01 @ 15:50:02
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: icka

lisa lisa lisa,

detta låter inte så bra,

själv har ja inte heller haft en super dag.

börjar med att ja är förkyld och gick hem från skolan, sen trampar ja på en spik och sen så tappar ja saker på den onda foten.. hahha -.-' såå, vi har haft det bra båda två :P

2009-09-01 @ 21:37:35
URL: http://kandisfreakens.blogg.se/
Postat av: nathalie

Hej, nu har jag äntligen lagt upp nya armband och örhängen på min blogg, så kika in! Jag tillverkar läderarmband, peace- armband, cupcake& donut- armband. Så kika in :)

2009-09-02 @ 14:52:17
URL: http://sweetdesigns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0