Sverige

Tillbaka i Sverige nu! Hann inte uppdatera innan jag åkte, så nu va det allt längesen. Dagen innan jag åkte gick åt till att packa och sen gick jag till Elin för att vara lite med tjejorna innan jag lämnade landet. Vi hade mys som vanligt, ni är underbara hörrni! När jag kommit hem från Elin gick jag och lade mig och fick ca 2 timmars sömn innan jag skulle upp igen. Jag, mamma, pappa, syrran och en annan familj åkte iväg till flygplatsen och kl 10 var vi framme i underbara Kroatien! Under första veckan åkte vi runt med båten till olika öar, älskar havet. Vi besökte lite olika hamnar och badade en massa. Efter en vecka var det dags att lämna tillbaka båten och det var faktiskt ganska skönt. Bo 8 pers i en båt är hyfsat trångt, även om båten var stor. Det var också himla gött att stå på fast mark. När man vart ute i båten så länge gungar allt hela tiden, precis hela tidnen. När man är på båten gungar det för vågorna och när man inte är på båten blir balansen lite konstig så det känns som att det gungar även om det inte gör det, helt sjukt och ganska störande! Fast mark blev det alltså, och mer plats, tack gode gud! Höll på att bli galen i slutet när det alltid var något/någon i vägen överallt. När vi lämnat båten bodde vi i lägenheter de sista dagarna, de blev mer plats, fast mark och bättre duschar, så jag var glad. Dagarna på fastlandet spenderade vi på stranden precis vid hotellet och inne i stan. Hann bland annat med ett besök på någon slags gammal byggnad (ganska trååååkigt) och gick och handlade (visar någon dag).

Det var nog en hyfsad samanfattning på resan. Nu är jag alltså tillbaka i Sverige, kalla Sverige! Varför måste det vara så kallt? Jag som hade vant mig vid värmen och solen. Samtidigt som jag saknar värmen och allt är det underbart att vara tillbaka till verkligheten, vännerna och allt!

Hittills har min dag varit... inte så himla händelserik. Har packat upp (nästan allt) och lyssnat på en massa musik, det har jag saknat, lyssnade sönder alla låtar som jag hade på Mp3n. Ikväll blir det träning, äntligen! Hade tänkt att komma ut och springa någon gång när vi var borta, men så blev det inte. Det var antingen ingenstans att springa eller så hann jag inte, sånt får man leva med.


Kommentarer
Postat av: sandra

låter som en himla bra resa! ;) <3

2009-07-22 @ 19:06:53
Postat av: Anonym

varför får jag aldrig reda på när ni hittar på något? ;O :/

2009-07-27 @ 21:09:50
Postat av: Anonym

// lotta

2009-07-27 @ 21:10:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0