Twiggy is the shit

Det har inte funkat att logga in på bloggen på hela dagen, har suttit och försökt hela eftermiddagen. Men nu har jag iallafall kommit in! Skoldagen var skoj som vanligt. Hade muntlig redovisning i svenska och engelska och båda gick bra, som tur är. Hur är det med er? Själv är jag riktigt trött och ska ägna min kväll åt att bara göra ingenting, ta det lugnt hela enkelt.

Ska kolla på Top Model sen. Kalla det fjortisprogram om ni vill, men jag tycker det är riktigt bra. Så himla fina bilder det kan bli, varje gång jag kollar vill jag fota själv. Synd bara att kameran är urladdad och jag inte hittar laddaren... I säsong 6 som går på tv´n nu är modelegenden Twiggy med i panelen. Nu är hon ju en "gammal tant", men gud vad gó hon verkar. Hon pratar sådär typiskt engelskt.

Lite fakta om Twiggy
För er som inte vet kan jag ju berätta att Twiggy egentligen heter Lesley Hornby och hon är en brittisk fotomodell och skådespelare. Idag är hon närmare 60 år, men Twiggy var under 1960-talet en av världens mest kända modeller. Hon fick sitt smeknamn efter engelska ordet "twiggy" som betyder pinnig. Jaa pinnig var hon och Twiggy var en av dem som satte idealet att vi skulle vara "pinnsmala". Innan Twiggy kom in i bildern hade modellerna varit kurviga, men med jättesmal (då menar jag riktigt, riktigt smal) midja. Twiggy startade någon slags bantningshysteri när hon kom in i modevärlden och idealet ändrades från kurvigt till den mycket smala kroppsbyggnaden, som ännu idag är kvar.



Här har ni henne, legenden.

Ha det fint! Nu ska jag hoppa ner i ett varmt bad!

Kommentarer
Postat av: Maja

Twiggy är min idol! :D Nu och för alltid ;) hihi snygg som få är hon.. ellr va ;) hehe. kanske inte riktigt lika snygga nu(förlåt twiggy..)

2009-05-13 @ 21:42:10
URL: http://majaalins.blogg.se/
Postat av: Amanda

åh men love TwiggY!

2009-05-19 @ 14:18:36
URL: http://mandaleijon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0