Inspirerad

Inspirerad var det ja! Förra veckan var jag och min nya klass på en föreläsning inne i Göteborg. Vi hade fått höra att det skulle vara någon fotograf som skulle prata om naturkunskap och visa lite bilder. Jätteroligt tänkte jag, men min inställning ändrades drastiskt när det väl hade börjat. Fotografen hette Mattias Klum och han var grym. När han var 17 år hoppade han av skolan och blev fotograf på heltid. När han blivit 22-23 år fick han jobb på tidnigen National Geographics och sen dess har han varit fotograf för dem. Det är bara 15 fotografter i hela världen som är anställda på tidningen, så det är ett mycket bra jobb. Han berättade en massa saker han hade varit med om och jag tyckte det var hur roligt som helst att lyssna på. Det kändes som att han hade varit överallt och gjort allt! Avundsjuk, men intresserad satt jag och lyssnade i en och en halv timma som kändes som högst 10 minuter. Här är en av hans bilder som jag tycker mycket om:


Bilden är lånad från hans hemsida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0